Een nieuwe Geo Future School in Oss

16 oktober 2020

Het Mondriaan College in Oss is een school voor mavo en havo. We willen de leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op het vervolgonderwijs en dan is naast kennis het ontwikkelen van vaardigheden zeker zo belangrijk.

In de bovenbouw van havo werken we met het onderwijsconcept 20/80-learning. Dit is projectonderwijs dat in de ochtend is gericht op persoonsvorming en in de middag komen vakinhoudelijke onderwerpen aan bod. Naast startprojecten die maatschappelijk en kunstzinnig van aard zijn, moeten leerlingen een stroming kiezen en één van de stromingen heet Global.

In de stroming Global zijn modules van Geo Future School verweven. Op deze manier heeft het programma een stevige poot in het curriculum. Dit schooljaar gebruiken we om te onderzoeken of we ook modules in de onderbouw en de bovenbouw van mavo kunnen inzetten.

Het mooie van Geo Future School is dat de modules vakoverstijgend zijn en er verbinding moet worden gezocht met instellingen en bedrijven buiten de school. Op deze manier zien leerlingen pas écht het belang van leren in.