Geo Future School modules ingezet bij programma Global op Mondriaan College

20 februari 2023

Leerlingen van het Mondriaan College uit Oss hebben onlangs hun programma Global afgerond. Een jaar lang hebben de leerlingen een dagdeel per week gewerkt aan modules van Geo Future School en de docenten hebben zelf een module geschreven.

In de eerste periode hebben de leerlingen gewerkt aan Urban Design en zijn er uitstapjes gemaakt naar het gemeentehuis om met planologen in gesprek te gaan. Bij duurzame aarde is er naar water in de wijken gekeken. Ook bij de modules globalisering en Food For Thought hebben leerlingen bezoeken gebracht aan plaatselijke bedrijven, zoals de soepfabriek en de bioboer. Vooral de opdrachten waarbij er samengewerkt moet worden en de theorie gecombineerd met lokale excursies vinden de leerlingen leuk en van toegevoegde waarde.