Het Liemers College sluit aan als nieuwe Geo Future School

26 februari 2024

Locatie Heerenmäten van het Liemers College in Zevenaar is sinds dit schooljaar GeoFuture School in oprichting. We zijn gestart met een projectweek voor leerjaar 1 en 4.

De leerlingen van leerjaar 1 verdiepten zich in de regio De Liemers. Wat maakt hun eigen omgeving een fijne plek om te wonen, voor nu en voor later? De leerlingen van leerjaar 4 gingen aan de slag met ‘Food for thought’ en dachten na over de boerderij van de toekomst.

Alle vakken leverden een bijdrage aan de modules via mini-lessen, we gingen op excursie en aan het einde van de week presenteerden de leerlingen hun werk aan elkaar en belangstellenden. Het was een bruisende week! Collega’s en leerlingen moesten natuurlijk even wennen aan een andere manier van werken. Er waren veel positieve reacties, enthousiaste leerlingen en docenten die kansen zien voor een vervolg.

Volgend schooljaar wordt Geo Future een vak in leerjaar 1, waarna we het de jaren erna doorvoeren in de onderbouw. Onze leerlingen werken een halve dag per week aan de Geo Future modules. De eerste helft van het schooljaar bereiden de docenten het vak voor en we maken een Geo Future ruimte. Dit moet een inspirerende en fijne plek worden om samen te werken en een plek waar eindpresentaties kunnen worden gemaakt en bewonderd. We hebben er veel zin in!