Materialen Geo Future School nascholing 3 april 2019
Alieta Hansum
Veel docenten en vaksecties hebben interesse in het principe van de Geo Future School. Echter is het voor docenten vaak lastig om dit voor te leggen aan de schoolleiding. Alita Hansum heeft tijdens de nascholing verteld hoe zij dit bij haar op school heeft gedaan. Hieronder haar presentatie en een deel van het beleidsvoorstel.
Erik Bijsterbosch
Wanneer scholen een Geo Future School hebben gemaakt, wordt deze bekeken en beoordeeld door de regiocoördinator. Aan de hand van een specifiek beoordelingsmodel, wordt er gekeken of de module voldoende inhoud heeft. Erik Bijsterbosch is regiocoördinator en landelijk coördinator van de Geo Future School. Hij vertelde waar naar gekeken wordt bij het beoordelen van een module.
Mathijs Booden
Mathijs heeft tijdens de nascholing weergegeven wat er allemaal mogelijk is met kaarten en GIS. In de onderstaande PowerPoint staan tal van linkjes die hiervoor te gebruiken zijn.
Roberto Breeveld
Internationalisering is een van de pijlers van de Geo Future School en steeds meer scholen organiseren in dat kader uitwisselingen of buitenlandse excursies. E-twinning is een door Erasmus Plus gefinancierd digitaal platform waarin docenten vanuit heel Europa met elkaar samenwerken en projecten of lesmateriaal met elkaar delen. Aardrijkskundedocent Roberto Breeveld heeft tijdens deze workshop laten zien hoe dat in zijn werk gaat.
Jos Niewold
Hoe je vakoverstijgend werken zou moeten doen, daar krijg je tijdens deze bijeenkomst geen kant en klaar antwoord op. Waar we wél naar kunnen kijken is hoe er op verschillende scholen docenten daar proberen vorm aan te geven. Vakoverstijgend werken heeft de aandacht van velen, maar het onderwerp roept ook veel emoties op.