Leerlingen denken mee over toekomst stadscentrum Apeldoorn

10 juni 2020

De leerlingen uit klas 2 van het Gymnasium Apeldoorn zijn aan de slag gegaan met een vraagstuk over de ontwikkeling van de binnenstad van Apeldoorn. Ze hebben nagedacht op welke manieren een leegstaand gebied nieuw leven ingeblazen kan worden.

De leerlingen zijn eerst bezig geweest met verschillende go/no go opdrachten om de kennis van steden in Nederland, maar ook de ontwikkeling van Apeldoorn van vroeger uit, te onderzoeken. Vervolgens kregen de leerlingen de opdracht om met een plan te komen om de leegstand in een pand/plek/straat in Apeldoorn tegen te gaan. Ze hebben veel overleg gehad met elkaar via Teams. De docent belde de groepjes op om de voortgang te bespreken. We hadden bovendien op een aantal momenten deadlines ingesteld, waar bepaalde opdrachten of onderdelen afgerond moesten zijn. Hier kregen de leerlingen dan vervolgens feedback op en gingen aan de slag met verbeteringen.

Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk dan snel onderstaande bijlage.

Opdracht Gym. Apeldoorn. Def..pdf
Download dit document (2.22 MB)