Voorstelrondje: Regio Zuid-Oost

2 december 2018
Regio Zuid-Oost

Katie Oost

Lerarenopleider bij team aardrijkskunde van het Instituut voor Leraar en School (ILS) van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN).

Ik ben sinds december 2005 werkzaam bij het ILS van de HAN en geef onder andere fysisch geografische vakken, vakdidactiek en ik ben studieloopbaanbegeleider. Ik heb speciale interesse in en affiniteit met onderzoekend leren, veldwerk, curriculumontwikkeling en het ontwerpen van lesmateriaal.

Ik zie het GFS project is een waardevolle ontwikkeling voor aardrijkskunde en andere vakken in het VO. Het geeft docenten de kans om vakoverstijgend samen te werken en leerlingen kennis te laten maken met grote thema’s die spelen in onze maatschappij. Het is mooi dat binnen GFS ingezet wordt op zowel kennisontwikkeling als vaardighedenontwikkeling.

Ik vind het interessant om samen met vakdocenten op scholen het aardrijkskundeonderwijs toekomstgericht te kunnen ontwikkelen.

Regio Zuid-Oost

CSG Het Streek - Ede

Citadel College - Nijmegen

Willem van Oranje Collegen - Waalwijk

Kadinsky College - Nijmegen

Zwijsen College - Veghel

Een eerste regionale bijeenkomst zal plaatsvinden op 31 januari 2019 in Nijmegen.