Globalisering

Regio Zuid-Oost
Globalisering
Lesmodule

Titel: Globalisering: De wereld wordt steeds kleiner!
Beoogd niveau: HAVO/VWO 3

Auteurs: Lisa de Visser, Jos Olsthoorn, Thomas de Koning, Barry van der Linden en Sjuul Postulart
School: Kandinsky College

GFS thema(s):  Globalisering
Externe partner(s): Dopper
Schoolvakken: Aardrijkskunde

Thema en leerdoelen

Deze module sluit aan bij het thema globalisering. Aan het eind van de module weten leerlingen wat het verschijnsel globalisering inhoudt, kunnen ze de veranderingen die hiermee gepaard gaan herkennen en ontwikkelen ze een mening over de verdere ontwikkeling van globalisering.

Tijdens de module maken leerlingen kennis met Oma Greetje van zeventig die de leerlingen meeneemt in haar leven waarin grote veranderingen hebben plaatsgevonden. Deze veranderingen hebben plaatsgevonden op het gebied van cultuur, politiek, economie en technologie. Aan het eind van deze module bereiden leerlingen een debat voor over de verschillende dimensies van globalisering. In het debat nemen globalisten het op tegen anti-globalisten. Er is ook een optionele eindopdracht waarbij leerlingen een TED-talk kunnen houden over de toekomst van globalisering.

Alleen Geo Future School docenten kunnen inloggen en deze module downloaden.

Nog geen account? Maak hier een account aan.
Wachtwoord vergeten?

Instructies voor het resetten van het wachtwoord worden naar uw e-mailadres verstuurd.