Docenten

Docent op een Geo Future School

Scholen die deelnemen, verbinden zich aan een concept dat nog volop in ontwikkeling is. Op het eerste gezicht vergt Geo Future School van docenten vooral extra inspanning, bijvoorbeeld voor het zelf maken van lesmodules. Hiervoor krijgen docenten ondersteuning in de vorm van workshops en formats.

Die inspanning levert veel op: vrijheid om zelf de lessen in te delen, actuele onderwerpen aan te stippen en leerlingen uit te dagen met interessante opdrachten. Daarnaast maakt het de unieke samenwerking met bedrijven en docenten van andere vakken mogelijk. Er is voor deelnemende scholen ook basislesmateriaal beschikbaar: voorbeeldmodules die integraal of met kleine aanpassingen gebruikt kunnen worden.

Geo Future School is verbonden aan acht lerarenopleidingen. Vanuit daar wordt kennis gedeeld om Geo Future School te blijven ontwikkelen en kunnen docenten professionaliseringsbijeenkomsten bijwonen.

Wat levert Geo Future School u als docent op?

Op het eerste gezicht vergt Geo Future School van docenten extra inspanning. Docenten die deelnemen, verbinden zich aan een concept dat nog volop in ontwikkeling is. Maar de inspanning kan ook veel opleveren. Een deelnemende school ontvangt voorbeeldmodules die integraal of met kleine aanpassingen gebruikt kunnen worden. Er is dus basislesmateriaal beschikbaar voor de docenten. En er is een houvast voor het maken van een module in de vorm van een format.

Als docent bij Geo Future School ben je medeontwerper van het curriculum. In het onderstaande filmpje gaat Rob Adriaens in op het curriculum: Hoe ontwikkel je een module? Hoe kom je tot een leerlijn? En wat is de meerwaarde voor de school?