Hoe wordt mijn school Geo Future School?

Zowel vmbo, havo als vwo-scholen kunnen Geo Future School (GFS) worden. Scholen die aan de slag gaan met Geo Future School worden eerst Geo Future School in oprichting. Tijdens deze fase krijgt een school de tijd om een multidisciplinair docententeam te vormen dat zich wil inzetten voor het geven en ontwikkelen van Geo Future onderwijs. In deze twee tot maximaal vier jaar voert het team een aantal bestaande gecertificeerde GFS-modules uit op school. Daarnaast laat het team zien in staat te zijn een eigen GFS-module te schrijven. In de oprichtingsfase krijgt het team ook de tijd het GFS-concept in te bedden in de cultuur en structuur van de schoolorganisatie.

Na de eerste twee tot vier jaar dient het team een plan in waarin is toegelicht hoe het GFS-concept een structurele plek krijgt in het curriculum. Om volwaardig Geo Future School te worden moet in het plan opgenomen zijn hoe een aantal verplichte GFS-onderdelen in het curriculum en de schoolorganisatie zijn geïntegreerd.

De volledige voorwaarden van Geo Future School zijn hieronder te vinden als pdf-bestand.

Aanmelden als GFS of meer informatie opvragen? Klik dan hier

Richtlijnen en voorwaarden Geo Future School - maart 2020.pdf
Download dit document (1.16 MB)