Esri Nederland

Voorbereid op de toekomst met nieuwe technologie

Datagedreven leren en werken is een ontwikkeling die veel impact heeft op het dagelijks werk. Het is daarom belangrijk dat de onderwijssector hier op inspeelt. Als studenten en leerlingen kunnen werken met de nieuwste technologie krijgen ze de beste voorbereiding als medewerker van de toekomst.

Innovatief en aantrekkelijk onderwijs

De ambitie van Esri Nederland is dat iedereen met GIS kan werken, overal en op elk device. We bieden daarom de ArcGIS voor op School-leeromgeving kosteloos aan voor alle middelbare scholen in Nederland. Het leren en werken met locatiegegevens maken we voor scholieren op deze manier innovatief en aantrekkelijk. Met deze invulling van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid hopen we het onderwijs te vernieuwen en te verbeteren.

Over het programma

Wat kunnen scholen met het programma ArcGIS voor op School? Docenten en leerlingen kunnen de buitenomgeving observeren en data verzamelen, zodat zij deze geografische data in de klas kunnen visualiseren en analyseren. ArcGIS voor op School biedt mogelijkheden voor activerende lesvormen, vakoverstijgend onderwijs en modern omgevingsonderwijs.

Bekijk de website voor meer informatie over het ArcGIS voor op School-programma en het lesmateriaal van Esri Nederland.