The Next School

Stichting The Next School heeft als missie lessen op school nog beter te maken. Dit doen we door mensen uit het onderwijs samen met mensen uit de beroepspraktijk lessen te laten voorbereiden en uitvoeren. Door iemand uit de beroepspraktijk de klas in de halen ontmoeten kinderen iemand die hen kan vertellen wat er mogelijk is na school. En door de gezamenlijke lesvoorbereiding zien kinderen ook het praktische nut van de veelal theoretische kennis die ze op school opdoen.

The Next School organiseert events waarin we mensen elkaar in een dagdeel ontmoeten, kennis maken en direct aan de slag gaan met het opzetten van een les of lessenserie. Door onze methodiek zijn deze matches in de meeste gevallen erg succesvol!

Wij kunnen dus individuele docenten, maar ook vakgroepen of teams, in contact brengen met mensen die niet in het onderwijs zitten, maar met veel enthousiasme de klas in willen om hun kennis en ervaring te delen met leerlingen.

Voor meer informatie kunt u terecht op de website.

Bekijk dit filmpje voor inspiratie.